Kako profesionalno postaviti kućnu kancelariju i stvoriti optimalnu radnu atmosferu kod kuće:
Postavite svoj radni sto blizu prozora, ali ne direktno ispred njega, jer pogled odvlači pažnju i stalna promena svetlosti iznutra i spolja je iscrpljujuća za oči.
Ako već nemate, bilo bi dobro da obezbedite ergonomsku stolicu sa dobrim presvlakama i dovoljno visokim naslonom.
Dizajnirajte svoje radno mesto po vašem ukusu, npr. sa ličnim slikama ili nekom zelenom biljkom. Izbegavajte previše stvari na stolu i obratite pažnju na red.
Obucite se kao da idete u kancelariju u firmi. To vam pomaže da razdvojite posao i privatni život i da se fokusirate na posao.
Sistematsko dnevno i nedeljno planiranje olakšava efikasan rad. Zapišite svoj plan. Plan može da bude zapisan na papiru ili u aplikaciji. Dogovorite se o osnovnom radnom vremenu sa kolegama i šefom tokom kojeg ćete biti dostupni. Planirajte i vreme za odmor u toku radnog vremena, kako biste obnovili svoju energiju, poboljšali koncentraciju i imali veću motivaciju za rad.
Kod dnevnog planiranja, prvo upišite vreme koje ćete posvetiti sebi, a zatim poslovne obaveze. O ovome sam već pisao u tekstu “Vreme za sebe je lek za dušu”.
Nemojte da gubite iz vida: “disciplina i sistem su u uslovima krize i izolacije najvažniji”. Da biste iz krize izašli snažniji i spremni za ono što sledi nakon nje. Bez sistema i bez discipline u ovim zahtevnim trenucima, iz krize ćete izaći slabiji, sa ličnim i profesionalnim problemima koje je sad teško sagledati. Ovo nisu obični saveti za rad kod kuće, već za saveti za rad kod kuće u uslovima izolacije i velike krize kakvu ne pamtimo.
Vaš Dragan Savić